« Tilbake til blogg

MENY med netthandel? Spørreundersøkelser...

Det er ikke rent lite tid som går med til å kjøpe mat. Man reiser til butikken og leter etter maten man trenger. Så står man i kassakø, betaler og setter seg i bilen for å kjøre hjem igjen. Selv om shappa er like ved, så går det mye tid og spesielt når man kanskje handler daglig.

Da er det mer behagelig og mye mer effektivt å legge inn handlelista på laptopen eller smarttelefonen og alt man trenger å gjøre er trykke på «send». Noen timer senere ringer budbilen på døra og du kan bære posene med matvarer rett inn på kjøkkenet. Det er jo ren nytelse!

Nå har også MENY kastet seg inn i kampen om kundene som ønsker å handle over nettet. Aftenposten skriver at daglivarekjedene har stått på sidelinjen over flere år, men at ballen nå har begynt å rulle fortere.

 

MENY MED NETTHANDEL - MEN HVA DA MED HANDEL PÅ IMPULS?

mat, handle, tjene pengerSelv om Meny foreløpig aviser spekulasjonene, så tilsier kilder at butikk-kjeden kan komme til å åpne opp for matvarehandel over internett rett over nyttår. Det blir i så fall den første av de tre store dagligvaregrupperingene som for alvor satser på handel av mat over nettet.

Men de er ikke helt alene på markedet. Rema 1000 driver et samarbeid med kolonial.no der denne aktøren har tilgang til Remas matvarer. Også Stein Erik Hagen har satt klutene til for å tjene penger på netthandel og til Coops store fortvilelse har han kalt nettbutikken marked.no.

Noe skiller seg derimot ut med konseptet som Meny planlegger. Mens kolonial.no leverer hjemme eller på utvalgte stoppesteder, vil Meny at du faktisk skal komme til butikken for å hente varene. Varene vil altså være ferdig pakket og alt du trenger å gjøre er å betale og ta med deg varene.

Du sparer altså tid og stress, men må likevel ta turen til butikken – det er nok strategisk tenkt, fordi kunder ofte handler på impuls, og kommer de til butikken, så kan det jo være noe man glemte å bestille eller at man handler med seg noe ekstra.

 

SPØRREUNDERSØKELSER OM BRUK AV HANDLELISTER

handlelapp, spørreundersøkelser på nettPå kjøleskapet hjemme henger det en liten papirblokk. Når noe mangler skrives det opp. Og når mor planlegger shopping, river hun av lista, føyer på en ekstra rekke og gjør seg klar til mathandelen.

Å bruke handleliste er populært. En spørreundersøkelse gjort av Format fra 2010 viser at hele 65% bruker handleliste når de kjøper mat. Resterende 35 % bruker derimot butikken som handleliste.

Det som daglivarekjedene tjener godt på er alt det andre vi plukker med oss som ikke står på lista. Går man mellom hyllene i butikken, er det mye man kan ha lyst på og det er lett å plukke med seg både det ene og det andre.

Dette er en utfordring i forhold til netthandel. Mange vil da forholde seg til en ferdig skrevet liste og ikke plukke med seg der-og-da-varer eller gjøre såkalte impuls-kjøp! Erik Fagerlig i  PA Consulting mener:

 

«…at dem som satser på nett må si til seg selv «jeg skal tilby kundene
mine noe annet enn de får i de fysiske butikkene.»


MATHANDEL - SJARM ELLER STRESS?

mat, handel, tjene pengerÅ handle i butikken kan jo være litt sjarm. Mens du går der i hyllene får du mang en ide om hva som kan stå på middagsbordet den neste uka, og er det lørdag er kanskje butikken full av smaksprøver. Dessuten kan det være godt å komme seg litt ut, treffe litt folk og ikke minst stoppe ved cafeen på hjørnet for å ta seg en kopp kaffe.

Eller kanskje ikke… For det kan jo også være en helt vanlig ettermiddag og du stresser hjem etter en lang dag og har to unger i bilen. Trafikken går tregt, ungene er slitne og maser deg gjennom hele butikken og så skal du både pakke, bære og putte varene i bilen, selvfølgelig samtidig som du har et par unger å følge med på.

Da kan det være godt, i hvert fall noen ganger, at matvarene kommer helt fram til deg – på døra – og isteden bruker du god tid med familien hjemme eller slapper av foran tv-en etter en lang dag.

 

 

SPØRREUNDERSØKELSER PÅ NETT!

Hos Meningstorget sender vi ut spørreundersøkelser om produkter og tjenester som du bruker i deg daglige. Dersom du har meninger om mangt og mye og dersom du kunne tenke deg å bruke tid på spørreundersøkelser samtidig som du blir belønnet for det, da bør du melde deg inn hos Meningstorget

Når du fullfører våre spørreundersøkelser på nett, blir du belønnet i form av poeng. Disse kan du over tid veksle om i kontanter via PayPal eller i gavekort fra en rekke kjente merkevarer. Dessuten gir vi deg lodder til våre kvartalsvise premietrekninger der du kan vinne 35.000 kroner.

Din mening er gull verdt for aktører i samfunnet. Derfor belønner vi deg for innsatsen når du bruker tid på å delta i våre undesøkelser. Du får tilsendt spørreundersøkelser på din e-post og det vil alltid stå hva du får i belønning før du begynner på selve undersøkelsen.

Meld deg inn i dag og tjen penger ved å delta i våre betalte spørreundersøkelser på nett.

 

« Tilbake til blogg

Registrer deg i dag!

ELLER
Velg kjønn