« Tilbake til blogg

Hvorfor har vi markedsundersøkelser?

Markedsundersøkelser har inntatt en unik og verdifull rolle i informasjonsalderen.

Spørreundersøkelser ble gjort tilgjengelig på en helt ny måte da internett ble allmenngjort. Ved overgangen fra spørreundersøkelser på papir til spørreundersøkelser på nett skjedde det noe spesielt: kunden fikk en mulighet til å kunne direkte påvirke markedet. Dette er av stor gjensidig nytte for forbrukerne og beslutningstakerne. Folk ønsker å bli hørt og kunne påvirke markedet til økt nytte for forbrukerne, mens beslutningstakerne ønsker å fange opp signaler som ikke alltid er tilgjengelige, med unntak av muntlige tilbakemeldinger. Gjennom spørreundersøkelser på nett vil forbrukerne bli tilbudt produkter og tjenester som er mer i tråd med hva de egentlig ønsker og har behov for. Dette er også gunstig for beslutningstakerne som vil få mer omsetning av sine produkter i tråd med hva kundene egentlig ønsker. Samtidig er det morsomt for folk å gi tilbakemeldinger, se resultatene av undersøkelsene og se om det følger en trend som de er en del av. Spørreundersøkelser på nett vil dermed være en av de viktigste lenkene mellom markedet og beslutningstakerne.

Denne synergieffekten viser hvor verdifulle markedsundersøkelser er som redskap i dag. Undersøkelsesbransjen har økt mye og har stort volum og omsetning. Dette tilgodeser både forbrukerne og beslutningstakerne. Seriøse aktører er organisert gjennom nasjonale eller internasjonale bransjeorganiasjoner for markedsundersøkelsesfirma. Dette sikrer at de høyeste etiske og faglige standarder følges av medlemsfirmaene. Dette er helt nødvendig for å sikre bransjens integritet og å ha et tillitsforhold med forbrukerne som deltar i spørreundersøkelser på nett.

Ved å fylle ut betalte spørreundersøkelser via Meningstorget.no, har deltakerne mulighet til å tjene penger i form av gavekort, kontanter eller donasjoner til veldedige organisasjoner. I tillegg til å tjene penger på spørreundersøkelser, kan man vinne store premier gjennom våre kvartalsvise trekninger. På vår nettside og blogg kan du se resultatet av spørreundersøkelsene, se hvilke nye kampanjer som er i gang og følge med på premietrekningene.

Vi kombinerer altså fire viktige aspekter: gjensidig nytteverdi, moro, lønnsomhet og spenning!

 

« Tilbake til blogg

Registrer deg i dag!

ELLER
Velg kjønn