« Tilbake til blogg

Undersøkelser | Hvordan være en effektiv leder som lykkes?

Det er skrevet utallige bøker om lederskap. En enorm mengde informasjon er tilgjengelig for den som ønsker å bli en bedre leder. Å lede er både utfordrende og engasjerende og det sies at lederskap ofte er nøkkelen til suksess eller fiasko.

Rådgivningsfirmaet ELIV8 er opptatt av hvordan ledere kan prestere og yte maksimalt i ledelse av andre mennesker og har nylig sluppet kompendiet: «The Art of Successful Leadership». Samtidig har de samlet noe av det beste fra noen av verdens fremste ledere og eksperter innen lederskap under tittelen: «31 Leadership Experts Reveal Top Leadership Skills and Traits.»

slideshare.net gir ELIV8 oss en liten smakebit og lar Guy Kawasaki gi sine beste råd for hvilke tre ferdigheter eller egenskaper som er de viktigste for en leder å jobbe med.

Les også:Oppnå mer med klare mål!

 

EN LEDERS VIKTIGSTE FERDIGHETER

leder, kvinneleder, meningstorgetGuy Kawasaki er i dag sjefspromotør for Canva, tillitsmann for Wikimedia Foundation, og utøvende stipendiat ved Haas School of Business ved UC Berkeley. Før det var han rådgiver for Motorolas forretningsenhet i Google og administrerende promotør av Apple.

Og Kawasaki svarer med å gi følgende 3 punkter for effektivt lederskap:

#1  Empati

#2  Ærlighet

#3  Ydmykhet

 

 

HVA INNEBÆRER DISSE EGENSKAPENE?

 

#1  Empati

  • Dette er evnen til å identifisere seg med eller forstå andres situasjon eller følelser: Empati er en utpreget menneskelig evne.

Ledere må forstå behovene til personene som følger dem for å være effektive. Empati betyr at du er i stand til å sette pris på hva noen andre går gjennom. Dette er en ekstremt viktig egenskap i lederskap fordi det er når du virkelig forstår behovene til menneskene, at du kan gi den støtten de trenger for å lykkes; som til slutt fører til større produktivitet og samarbeid.

 

#2  Ærlighet

  • Dette er kvaliteten av å være sannferdig med deg selv og andre.

Det er omtrent umulig å skjule sannheten fra folk i dagens samfunn; da enorme mengder informasjon er åpent tilgjengelig på nettet. Det er ingen flere hemmeligheter, vi lever i en gjennomsiktig verden, det gjelder å omfavne den.

Å være åpen og ærlig (spesielt i vanskelige situasjoner) med mennesker er et viktig skritt i å bygge tillit, troverdighet og et positivt omdømme som leder. Du trenger mennesker som har tillitt til deg, hvis ikke vil du fort mislykkes.

 

#3  Ydmykhet

  • Dette handler om å ha eller å vise en bevissthet om ens egne feil og mangler, å ikke være stolt, ikke selv- påståelig og fremfor alt annet, ydmyk.

Det er enkelt; folk følger folk de liker. Ledere som forblir ydmyke med beina på bakken, er lederne som blir elsket og feiret. Ledere burde oppsøke tilbakemeldinger og fokusere på andres behov. Du må være åpen for folks tilbakemeldinger og kritikk, og vite hvordan du kan kommunisere at du ikke er perfekt og vite når du gjør feil.

 

4 STEG FOR SUKSESSFULLT LEDERSKAP!

teamarbeid, lederskap, meningstorgetI kompendiet «The Art of Successful Leadership» har ELIV8 komprimert lederskap ned til å handle om 4 hovedpunkter; en sjekkliste som enhver leder må forstå og finpusse sine ferdigheter etter.

Det handler om «Drive, Lead, Act & Grow»,

Personlig drivkraft, Ledelse, Handling og Vekst

 

  • «Drive» referer til personlighetstrekk og selvbevissthet.

  • «Lead» handler om kommunikasjon og delegering.

  • «Act» tar utgangspunkt i smidighet og tilpasningsevne.

  • «Grow» understreker å sette i live forandringer og dyrke fram visdom.

 

Du kan lese mer om disse punktene ved å følge denne linken: http://eliv8group.com/the-art-of-successful-leadership/.

 

LEDERE OG SELSKAPER BRUKER SPØRREUNDERSØKELSER!

Markedsanalyser er en viktig nøkkel for både selskaper og ledere om de skal lykkes med sine produkter og tjenester. For å kunne gjøre de nødvendige forandringene som leder til suksess, vil i mange tilfeller forbrukernes egne tilbakemeldinger være de mest verdifulle.

SSI er vedensledende på markedsanalyser på nett og Meningstorget er en plattform som kobler selskaper og bedrifter sammen gjennom spørreundersøkelser på nett. Meningstorget sender ut spørreundersøkelser som panelmedlemmene responderer på og deretter behandles resultatene og videresendes til de aktuelle kundene.

Du som forbruker er eksperten og dine synspunkter er såpass verdifulle at selskaper og bedrifter er villige til å investere penger og ressurser i å motta denne informasjonen. Hos Meningstorget blir du derfor belønnet for å si dine meninger, enten i form av kontanter via PayPal eller gjennom gavekort fra en rekke kjente merkevarer.

Registrer deg hos Meningstorget. Det er helt gratis. Tjen penger på våre betalte spørreundersøkelser på nett!


 

« Tilbake til blogg

Registrer deg i dag!

ELLER
Velg kjønn