« Tilbake til blogg

OG JUL MED DIN GLEDE OG ONKEL SKRUES UTØMMELIGE PENGEBINGE!

1000 Kr

Julehandelen er godt i gang og tradisjonen tro sitter «sjekkheftet» ganske så løst i nordmenns bukselommer. Dette året vil vi bruke svimlende 53 milliarder kroner på julefeiringen Dette viser estimerende tall fra Norges nest største hovedorganisasjon Virke.

Ja, vi liker å kose oss i jula. Kjøleskapet fylles til randen med god mat og drikke, det bugner over av julemarsipan og både kromkaker, pepperkaker og andre gode saker står allerede i stekeovnen. Og når adventstiden setter inn skal huset pyntes til jul. Ferske tall viser at vi løper til butikker innen tekstil, møbel, kjøkken og jernvarer. Bare i den første desember-uka brukte vi 5% mer penger enn i fjor. Julestrida vokser på seg år for år. Det gjør også antallet julegaver som legges under juletreet. Ifølge NRK vil norske foreldre bruke hele 11,5 milliarder kroner på julegaver til barna.

 

MARKEDSANALYSER, DET Å KNEKKE KODEN OG BETALTE SPØRREUNDERSØKELSER

Med så mye penger i omløp gjelder det å kunne tilby de aller beste produktene og tjenestene. Butikker, kjeder og kjøpesentre gjør sitt aller beste for å tiltrekke seg kunder i julerushet. Postkassa og e-posten fylles med reklame i røde og grønne farger. Markedsføring er viktig, men like viktig er ressursene norske bedrifter, selskaper og organisasjoner investerer i markedsanalyser. Knekker man koden for hvem kunden er og dennes behov og ønsker, kan resultatet fort være økonomisk gevinst. Og nettopp dette er hva Survey Sampling International (SSI) tilbyr markedsaktørene. Når Meningstorget sender ut undersøkelser er det fordi dine svar tillegges vekt og har innflytelse på hva slags produkter som blir produsert og hva slags tjenester som tilbys. Så viktig er din mening at du også blir belønnet for det. Våre betalte spørreundersøkelser er rett og slett en god deal; både for deg og markedsaktørene. Så la din stemme blir hørt, registrer deg på Meningstorget og tjen penger.

 

ONKEL SKRUES PENGEBINGE OG LUKSUSFELLA

Nordmenns lommebok har ikke akkurat blitt slankere med årene. Samtidig bruker vi mer og mer penger vi faktisk ikke har. Vi nesten overfalles av tilbud om kredittkort og diverse kredittlån der pengene står på konto samme dag. Det er fristende. Vi må jo henge med i tiden, ha de siste teknologiske dingsene, besøke verden og selvfølgelig ha bedre bil enn naboen. Om ikke lønninga strekker til, så holder altså Onkel Skrues pengebinge døgnåpent. Altså banken. Det mangler ikke på penger. I samme slengen setter vi oss ned og koser oss med «luksusfella» på TV, en reality-serie som også er skremmende lik den virkeligheten mange befinner seg i. Vi er rike og vi bruker milliarder av kroner i jula, men samtidig skylder vi ufattelige summer med penger, for øyeblikket rundt 36 milliarder bare i svartelistet gjeld. Et tall som bare vokser. Kanskje er det på tide å sette seg ned i godstolen, finne noen gode klementiner og ta et gjensyn med Skomaker Andersen. Kan være vi har glemt hans ord der han synger:

«…jeg blir nok aldri millionær, men jeg er ikke fattig, lel!
Der hvor det fins glede er det solskinn likevel!

Jula trenger nødvendigvis ikke koste oss flesk. Vi kan sørge for god svor på ribba, men kanskje la noen av pengene ligge og isteden investere i gleden av å treffe mennesker, å bygge snømann med barna eller hva det enn skulle være.

 

KONTAKTLØSE BETALINGSKORT, NETTHANDEL OG SPØRREUNDERSØKELSER PÅ NETT

Uansett, det blir stadig lettere å bruke penger. Denne høsten ble kontaktløse betalingskort lansert i Norge. For små beløp trenger du ikke lenger taste pin-kode, du bare beveger kortet opp mot betalingsterminalen. Og vips så har du betalt og ikke minst spart noen sekunder med tid. Samtidig har internet revolusjonert våre kjøpevaner. Man kjøper over nettet og får varen levert på døra. Enkelt og greit. Prognosene tilsier at 25% av årets julegaver vil bli kjøpt over internet. En annen trend er at mange av disse kjøpene gjøres med telefonen. Menneskets beste venn synes nå å være telefonen. Lett tilgjengelig med 4G og masse tilbud. Noen enkle trykk og varen er på vei.

På samme måte har internet også hatt stor innvirkning på datainnsamling og feedback fra dere som forbrukere. Mens man før trykket opp mengder av spørreskjemaer, kan man nå sende ut spørreundersøkeler med noen få tastetrykk til tusenvis av mennesker som umiddelbart kan gi sin mening. Visste du at SSI årlig sender ut og mottar 31.millioner besvarte undersøkelser og at vi er verdensledende innen datainnsamling? Bli med på laget du også! Det er helt gratis å melde seg inn på Meningstorget. Vi sender deg spørreundersøkelser og du tjener penger.

 

Ha en flott jul med julegaver og forhåpentligvis masse juleglede!!


 

« Tilbake til blogg

Registrer deg i dag!

ELLER
Velg kjønn