« Tilbake til blogg

Undersøkelser: Hva vil prege sosiale medier i 2017?

betalte spørreundersøkelser på nett

Sosiale medier har for alvor satt sitt preg på den norske hverdagen og hva vi bruker mye av tiden vår på. Aldri har vi vært så oppdaterte om hva andre gjør og holder på med. Aldri har det vært enklere å treffe mennesker og dele sine tanker, meninger, kommentarer og hva det enn måtte være, enten det er i ord, bilder, video, smilefjes eller «likes».

På verdensbasis er det nå 2,3 milliarder mennesker som er knyttet opp mot sosiale medier, derav 1,9  milliarder mennesker som bruker sosiale medier på smarttelefon. Sosiale medier blir stadig mer avanserte og kommer stadig med flere brukerfunksjoner. Det er dessuten blitt et yndig sted for å vise seg fram, promotere produkter og gjøre aktiv markedsføring.

Så hva kan vi forvente fra Sosial Medier i 2017? Hvilke nye trender er det som kommer til å stikke seg fram? Jomer Gregorio gir oss noen tips i sin artikkel for Business 2 Community.

 

Les også: Tjen penger med riktig markedsføring på nettet!

 

Live Streaming Video

betalte spørreundersøkelserYouTube er kanalen de aller fleste bruker for å dele filmer på nettet. Samtidig tilspisser konkurransen seg da smarttelefoner gir uante muligheter til å ta film og raskt legge det ut på ulike sosiale medier, deriblant med muligheten for Live Streaming.

Dette kommer til å øke på i 2017. Ved siden av YouTube, kan du nå bruke Twitter`s Periscope, Facebook «Live» og Instagram`s Stories til å dele filmer med andre. Dermed kan du nå de som følger deg raskere, mer kreativt og eksakt når du ønsker det.

 

 

More expiring Social Content

Hva mener du? Vel, Snapchat er et godt eksempel og en svært populær tjeneste i Norge. Ideen bak Snapchat er å dele bilder og filmer som forsvinner etter at mottaker har sett innholdet. Nylig ble denne ideen utviklet videre da man introduserte Snapchat «Stories» der innholdet er tilgjengelig for 24 timer.

Men Snap er ikke alene i klassen. Også Instagram som eies av Facebook og som nylig rundet 500 millioner brukere, med bildedeling som hoved-ide, lanserte for kort tilbake en lignende tjeneste de har kalt Instagram Stories.

 

More Personalized Content

spørreundersøkelser på nettDa flere og flere er mindre mottakelige for tradisjonell markedsføring, har behovet for relevant innhold og markedsføring stadig blitt viktigere. Denne trenden fortsetter. Det vil si at man prøver å nå deg som forbruker med reklame og innhold som du interesserer deg for.

Dette kan man gjøre gjennom det som kalles «re-targeting». Det vil si at det finnes informasjon om oss forbrukere om hvor vi har vært på nettet, hva vi foretrekker å søke på og hva våre interesser er. Dermed kan bedrifter og selskaper sirkle inn målgrupper enda snevrere og sørge for at markedsføringen treffer potensielle kunder i langt større grad.

Relevant innhold skaper dessuten en tilknyttning til et varemerke og gir større mulighet for at vi faktisk engasjerer oss opp mot dette varemerke, og muligens som kunde som endelig resultat.

 

Virtual Reality og Augmented Reality

Det var feber-tilstander da Pokemon Go ble lansert i 2016. Dette var også et første møte med AR (Augmented Reality) for de fleste av oss. Samtidig lanserte også flere bedrifter VR-hodetelefoner (Virtual Reality), deriblant Facebook (Oculus Rift), Sony og Alphabet (Google Cardboard).

I 2017 forventes det at Facebook vil være i førersetet for denne teknologien hos sosiale medier da de er godt i gang med å eksperimentere med ulike linser og masker man kan bruke når man bruker Facebook Live. Snapchat har også lekt seg med kreativiteten innenfor dette området.

 

Les også: Apple med "Augmented Reality" briller i 2017!

 

TJENE PENGER PÅ SPØRREUNDERSØKELSER PÅ NETT!

delta i undersøkelserSosiale medier er et perfekt sted for å markedsføre produkter og varer. Det er også stedet hvor du kan engasjere deg og gi dine meninger. Du kommenterer, gir «likes» og slenger på smilefjes. Nettet er blitt det nye stedet der vi hever røsten og får utspill for våre synspunkter.

Dine meninger er viktige. Det vet Meningstorget. Og derfor er du eksperten som vi leter etter. Vårt panel består av flere tusen personer som ukentlig svarer på spørreundersøkelser på nett. Som takk for innsatsen blir de belønnet med muligheten til å tjene penger, gavekort og lodder til våre premietrekninger.

Alt du trenger å gjøre er å melde deg opp her på siden. Så følger du videre anvisninger på e-post. Du får tilsendt spørreundersøkelser på nett via e-post og velger selv hvor ofte, hvor og når du fullførere disse. På «din-side» har du full oversikt over dine belønninger og det helt gratis å være med hos Menigstorget.

 

Tjen penger på nettet du også gjennom våre betalte spørreundersøkelser på nett!

 

 

« Tilbake til blogg

Registrer deg i dag!

ELLER
Velg kjønn
Jeg har lest, forstått og godtar personvernerklæringen og brukervilkårene. Jeg forstår at jeg for å kunne dra nytte av tjenesten vil få tilsendt e-poster om relevante spørreundersøkelser og medlemskapsoppdateringer.
Jeg tillater innsamling, bruk og deling av mine profildata for deltakelse i markedsundersøkelser. Du kan når som helst melde deg ut.