« Tilbake til blogg

FINN.no med flest fornøyde kunder ifølge undersøkelser!

En av nøklene for å kunne lykkes som bedrift, er uten tvil fornøyde kunder. Kundetilfredshet og lojalitet er begge viktige kriterier. Disse gir en god indikasjon på en bedrifts posisjon og framtidsmuligheter. Dessuten, et positivt møte med aktører i samfunnet, gir god reklame. Når en kunde føler seg tilfreds,  vil dette fort kunne bli et samtaleemne i møte med venner, naboer og kolleger.

BI har de siste 20 årene målt kundetilfredshet og lojalitet hos norske forbrukere og dette året har mer enn 180 virksomheter innen 30 ulike bransjer vært under lupen. Mer enn 9.000 forbrukere har sagt sin mening  og gitt gjensvar på hvor tilfredse de er med bedrifter de kjøper varer og tjenester fra.

Seirende ut av årets kåring kom kanskje ikke helt uventet FINN.no. Nettstedet får 84,4 poeng av 100 mulige og får dermed årets pris. Prosjektleder for Norsk Kundebarometer Pål Rasmus Silseth mener:

 

"Norske forbrukere ønsker seg bedrifter som kan hjelpe dem med å få en enklere og mer effektiv hverdag.

Det har FINN.no lykkes med å få til gjennom flere år!"


 

SPØRREUNDERSØKELSER: DISSE BEDRIFTENE ER HELT I TOPPEN!

kundetilfredshet, lojalitetÅ fokusere på kundene og sørge for at disse blir tatt hånd på best mulig måte, betaler seg i lengden. Ved å gå den ekstra mila, ved å legge til rette for gode tjenester, servicemuligheter og samtidig lytte til tilbakemeldinger som kommer fra forbrukerne, har man gode muligheter til å skape tilfredse kunder.

Det er en jobb som må gjøres og konkurransen er hard når det gjelder å ha de mest tilfredse kundene. Ifølge årets liste fra BI, har følgende 10 bedrifter de mest fornøyde kundene (målt i poengsum):

 

 

  • FINN.no  84,5
  • Flytoget  83,4
  • Gudbrandsdal Energi  83,3
  • Skandiabanken  82,7
  • Volvo  82,5
  • Toyota 82,4
  • BMW 82,4
  • Haugenbok.no 81,8
  • Mercedes-Benz 81,5
  • Hurtigruten 81,4

 

SPØRREUNDERSØKELSER: BUNNPRIS HELT PÅ BUNN

supermarket, meningstorgetUndersøkelsene gjennomført av BI viser også hvilke bransjer som kommer tapende ut av kundekrigen. Helt sist kommer BUNNPRIS med bare 56,9 poeng. Langt bedre går det heller ikke med andre matvarebutikker som Coop Marked, Coop Prix og Joker. Aller best ut innen matvare kommer Meny som ender på 35.plass med 76,8 poeng.

Av andre bransjer som sliter i bunnen av lista, er kapitalforvaltning og strømmetjenester. Blant disse kan nenves SKAGEN Fondene, DNB Kapitalforvaltning og ODIN Forvaltning som eksempler på førstnenvte bransje og Viaplay, HBO Nordic, NextGentel og Get som eksepler innen strømming.

Heller ikke fastfood-kjedene scorer spesielt stort.

 

VINN PREMIER OG TJEN BELØNNINGER MED MENINGSTORGET!

Meningstorget.no er panelet hvor du kan si dine meninger om produkter og tjenester du bruker i det daglige. Du mottar spørreundersøkelser på nett via e-post og ved å fullføre disse tjener du poeng som du kan veksle inn i kontanter og gavekort fra en rekke kjente merkevarer.

Dine synspunkter er viktige for aktører i samfunnet. Derfor belønnes du hver gang du fullfører spørreundersøkelser hos Meningstorget. Ved siden av å tjene penger og gavekort, får du også lodder til vår kvartalsvise premietrekning der du kan vinne hele 35.000 kroner.

Du kan melde deg opp her på siden og lese mer om Meningstorget her på våre nettsider. Bli med i dag og vinn premier ved å si dine meninger.

Lykke til!

 

 

 

« Tilbake til blogg

Registrer deg i dag!

ELLER
Velg kjønn