« Tilbake til blogg

HVORFOR MARKEDSUNDERSØKELSER?

Meningstorget fungerer som plattform for aktører som ønsker tilbakemelding fra forbrukere på deres produkter og tjenester. Bedrifter og selskaper bruker mye ressurser på markedsundersøkelser, men hvorfor er dette så viktig for dem?

For å lykkes må man ha god informasjon. På et eller annet tidspunkt kan man føle seg usikker på om man faktisk vet nok. Da må man stille seg noen spørsmål. Hvordan oppfattes vår bedrift blant kunder eller av offentligheten? Hvilke forventninger har forbrukerne til våre produkter? Hva må vi forbedre og hva må vi videreutvikle?

Noen ganger velger man å bruke markedsundersøkelser rett og slett for å foreta en situasjonsanalyse. Man tar temperaturen på hvor man er som organisasjon. En annen hensikt kan være å finne muligheter og problemer i markedet, eller å vurdere effekten av markedstiltak man allerede har satt i live.

Les også: Strategier for å tjene penger i et tøft marked!


MARKEDSUNDERSØKELSER GIR KUNNSKAP OG ER MÅLSTYRENDE

business, planlegging, tjene pengerDet er aldri for sent å skaffe seg verdifull informasjon. Markedsundersøkelser kan gjøres både i forkant, under og i ettertid i lanseringen av nye produkter. I forkant for å finne ut hva markedet forventer, under selve lanseringen for å se effekten av egen markedsføring og i ettertid for å måle resultater og hente inn tibalkemeldinger fra kunder.

 

"Markedsundersøkelser gir et bedre grunnlag for å sette mål og viser hvordan markedskampanjer har innflytelse på deres varemerke og renomme."

 

Kunnskap er også svært relevant når bedrifter skal foreta valg i forhold til marked og målgrupper. Et markedstilpasset produkt er svært vesentlig for å lykkes og kunnskap vil redusere risiko når investeringer og retning skal velges. Markedsundersøkelser gir god og nyttig informasjon om:

 

  • Kundetilfredshet
  • Trender for utviklingen av produkter og tjenester
  • Demografi
  • Bransjespesifikke detaljer

 

SPØRREUNDERSØKELSER FOR Å SAMLE INN INFORMASJON!

markedsunderøkelser, spørreundersøkelserEn markedsundersøkelse kan gjøres på forskjellige måter. Man kan sende ut spørreundersøkelser, ringe folk på telefon, foreta intervjuer eller være tilstede i gata for kjappe tilbakemeldinger. Metodene kan altså variere.

Allikevel har internet åpnet opp for svært mange nye og effektive muligheter innen markedsundersøkelser. Nå kan man enkelt sende spørreundersøkelser på e-post til forbrukerne som egir sine synspunkter og deretter sender spørreskjemaet tilbake elektronisk.

Og dette er Meningstorget eksperter på. Vi brukes av bedrifter og selskaper over hele verden for å samle inn informasjon via spørreundersøkelser på nett. Vi samler inn data, analyserer dem og rapporterer tilbake til våre kunder.

 

BLI BELØNNET FOR Å DELTA I SPØRREUNDERSØKELSER PÅ NETT!

Meningstorget sender spørreundesøkelser til våre panel-medlemmer. Du kan også delta og motta spørreundersøkelser på din e-post. Du blir også belønnet for å gi din mening, så mye verdt er dine synspunkter for våre kunder. Du tjener penger via PayPal eller i form av gavekort. Register deg gjerne i dag og bli en del av oss.

Når et produkt er tilpasset markedet og målgruppen vil resultatet være fornøyde kunder, god konkurranseevne og bra inntjening. Og denne kunnskapen må til enhver tid fornyes. Slik kan produkter og tjenster kontinuerlig tilpasses og utvikles etter markedets ønsker og behov.

 

 

« Tilbake til blogg

Registrer deg i dag!

ELLER
Velg kjønn