Undersøkelser er enkelt - du er spesialisten

Våre undersøkelser på nett vil være forskjellige alt etter hvilket tema og interesseområde som kartlegges. Både lengde og hva det spørres om kan variere. Likevel finnes det noen typer spørsmål som ofte kan gå igjen. Her er enkelte eksempler hentet fra undersøkelser:

Hvilke av de følgende produktene eier du? (Sett kryss ved alle som passer for husholdningen din)

Denne typen spørsmål i undersøkelser brukes for å finne ut av hvilke produkter som er mest populære og hvor mange av disse folk eier. I tillegg til å være til hjelp for aktører i næringslivet som ønsker å finne ut av hvilke produkter som brukes mest, kan det også være et nyttig spørsmål dersom det for eksempel handler om digitale enheter. Data om dette kan hjelpe bedrifter med å utvikle ny teknikk, oppfordre til mobilvennlig innhold eller til og med bidra til å designe splitter nytt tilbehør.

Hvor mange ganger sjekker du eposten din per dag?

Dette kan virke som et enkelt spørsmål, men etter hvert som teknologien utvikler seg oppsøker vi stadig oftere epost og andre apper når vi er i farta. Nylige undersøkelser avslørte at det første de aller fleste voksne briter gjør når de våkner om morgenen, er å sjekke eposten på telefonen, så dette vil i tillegg til å gi viktig innsikt i forskjellige aldersgruppers oppførsel, også være nyttig for bedrifter som ønsker å annonsere via søkemotorer, sende spesielle epost-tilbud, forbedre webmail-funksjonalitet eller øke nettverksdekningen.

Hvor mange barn har du?

Våre betalte spørreundersøkelser inneholder ofte spørsmål som dette, fordi det gjerne gir en pekepinn på hvordan du bruker fritiden din, hvordan du vurderer aktiviteter du kan besøke eller antyder hvor du handler. Det er et kjapt og enkelt spørsmål i en undersøkelse på nett som ikke avslører personlig informasjon, men som sikrer at du er den rette til en spesiell undersøkelse. Det vil alltid være mulig å svare 'ingen' hvis du ikke har barn.